Sunday, June 18, 2017

*** ADIO, TATA! ***

Adio, tata!
Lupta a luat sfarsit! L-a invins sistemul, dupa care l-a invins si boala! La nici 24 de ore dupa ce a fost trimis acasa din spital pentru ca se inchidea sectia de oncologie, asa cum am explicat in postarea anterioara, tata a intrat in coma. A fost invins de sistem! Dar a continuat sa lupte cu boala...pana azi dimineata! Azi n-a mai putut...a "pus armele jos" si acum se odihneste. L-a ucis sistemul!

Se odihneste dupa o lupta crancena si dupa o viata plina. A crescut 3 copii, ai lui...si inca vreo 10-15 de pe la bloc. Era tatal tuturor cand ne aduna pe toti si ne ducea cu el la pescuit, sau urcam pe Solovan la iarba verde. Cand alti parinti erau prea ocupati sau prea obositi pentru a-si face timp sa mearga "la aer" cu copiii, tata avea energia necesara pentru toti la un loc. Ne-a dus peste tot, de cate ori a putut. Avea rabdare cu toti si toti eram egali in fata lui, indiferent ca eram eu, unul din frati sau un vecin.

Am invatat mult prea multe de la el ca sa le insir aici. M-a invatat ce e rabdarea, mai ales cand nu trage pestele, dar m-a invatat si ca nu e mare bai daca scapi ditamai pestele dupa ce l-ai adus pana la mal. De la el si de la Lolek (fratele lui) am invatat sa stau drept, sa fiu corect. A gasit tot timpul metode inventive de a ne ocupa timpul. A facut palete de ping-pong pentru toti copiii de la bloc, ca sa nu ne gasim alte preocupari si sa ne jucam ca bezmeticii "Americana" in jurul mesei de beton din curte.

A mers in miez de noapte cu mine sa vedem rezultatele de la bac... a facut mult prea multe pentru mine. Ultima data cand l-am vazut, in spital in Baia Mare, mi-am cerut iertare pentru ca i-am gresit. Ultima data cand am vorbit cu el la telefon, desi abia avea voce, inainte sa inchid mi-a spus: "Sa va faceti amintiri cu copiii!" Pentru ca si el si-a facut amintiri cu noi...cu toti, nu doar cu ai lui.

Acum isi asteapta copiii sa-l duca si pe el la liniste, asa cum ne ducea el la Iza sau pe Solovan. Sper doar sa fim cat mai multi...ca sa vada ca n-am uitat ce-a facut pentru noi. El pleaca acum la fratele lui, Lolek. Probabil a gasit Lolek un loc bun de pescuit si merg acolo impreuna. Sau dupa hribe. Vad ei...

Adio, tata! Multumim pentru tot! Odihneste-te in pace!

                                                                                            © Blog de Morosan 2017

No comments:

Post a Comment