Thursday, May 30, 2013

Romania nevazuta - Un lagar de exterminare

Romanian orphanages children
Uitati in lagare - Copiii din Romania
Nu stiu cati mai tineti minte despre descoperirile facute dupa revolutie de voluntari straini, presa din intreaga lume care a ajuns prin orfelinatele Romaniei unde au gasit adevarate lagare de exterminare ale unor copii care nu au fost doriti de parinti, dar nu sufereau neaparat de boli sau afectiuni psihice. Atunci s-a facut mare zarva, organizatiile internationale au tabarat in Romania, in ajutorul acestor copii. Insusi Megastarul Michael Jackson (sa fie iertat) a fost si a vizitat un astfel de orfelinat mizerabil. S-a mediatizat in fiecare colt de pe acest pamant situatia gasita in Romania si eu cel putin credeam ca lucrurile vor merge spre (mai) bine.

        Vazusem in seara asta un documentar facut de cei de la Antena 3, referitor la aceste lagare de exterminare pe care ei le numeau orfelinate si la inceput ma gandeam ca s-au trezit si ei cu stirea dupa 22 de ani... Pentru ca eu asa stiam ca e o chestie care s-a intamplat candva, in vremurile cand Romania era prea needucata, prea necizelata si prea nesimtita pentru a face ceva in privinta unor astfel de situatii. Nici prin gand nu-mi trecea ca in ziua de azi, in Romania anului 2013, oamenii si copiii in principal sunt tratati ca niste animale, sau chiar mai rau. Va avertizez ca documentarul este de-a dreptul rascolitor si cu greu ma abtin sa nu-mi exprim sentimentele asa cum imi vin din suflet - greata si injuraturi la adresa unui sistem mizerabil, corupt si infect, sistem pastrat de la comunisti, mentinut de clasa politica trecuta si actuala. Documentarul se numeste Romania Irecuperabila si ne arata, din pacate ca suntem o tara cu un sistem irecuperabil, un sistem care ne arata inca odata, daca mai era nevoie, ca suntem absolut o cantitate neglijabila pentru ei, atata timp cat suntem obedienti.

       E trist si dureros sa vezi astfel de imagini; sa auzi ca se spune ca Romania era dupa revolutie, din punct de vedere al protectiei copilului, intr-o situatie mai grava, mai rea decat China sau tari din Africa; e inacceptabil sa vezi ca oamenii aia sunt tinuti in custi ca niste animale, dar cel mai inacceptabil pentru mine a fost zambetul directoarei alea din Bucuresti, o ................... (va las pe voi sa umpleti punctele) care isi arata indiferenta fata de o situatie dezastruoasa. Nu pot sa va doresc vizionare placuta, pentru ca stiu ca nimeni nu va avea placerea sa vada asa ceva, insa va intreb pe voi: Credeati ca asa ceva este posibil in ziua de azi?

        Se pare ca desi Michael Jackson ne-a indemnat acum multi ani sa "vindecam lumea", Romania a ignorat total mesajul si din pacate il ignora in continuare!




S-ar putea sa va intereseze si: Bietii infractori                                                   Confruntare cu o PDL-ista

29 comments:

  1. Aoleuuuu! :((((((((
    Sunt in stare de soc! Eu nu stiam nimic despre subiectul asta, si nu mi-as fi dorit sa aflu niciodata! Este incredibil! :(((((((((
    Alte cuvinte nu mai am! :(((((((((
    Nicoleta Stoian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Nicoleta.Din pacate e un adevar al zilei de azi, intr-o tara cu pretentii de civilizatie UE, cand-colo noi suntem la nivelul unei tari de lumea a IV-a, nici macar a III-a. Si pentru mine a fost un soc. Multumesc pentru comentariu.

      Delete
  2. Doamne fereste! Socata e putin zis. Niciodata n-am inteles si nici nu cred ca voi intelege vreodata ce oameni sunt aia care isi abandoneaza copii in ghene de gunoi, in locuri ca cel descris mai sus, care arata mai rau ca un lagar de concentrare. Intr-adevar copii aia nu sunt ca noi, noi am crescut altfel, am avut mama si tata, am avut mancare tot timpul. Dar si unii din cei care au avut tot se comporta de parca n-ar fi avut nimic. Aia ar trebui sa vada documentarul asta si sa se gandeasca mai bine la ceea ce au.
    Referitor la documentar: te rascoleste, te ingrozeste si iti provoaca mila, si iti dai seama ca esti neputincios.
    Sistemul din Romania e egal cu zero. Oriunde te duci te lovesti de aroganta si iti dau impresia ca ei sunt cei care ne conduc pe noi, "oamenii de rand, care nu lucreaza in sistem'.
    Rusine Romania!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alina, din pacate nu putem noi sa facem nimic pentru ca sistemul ala e mult prea putred, insa nu ma asteptam la asa ceva. Multumesc mult pentru comentariu!

      Delete
  3. cum putem sa ii ajutam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna! Avand in vedere ca aceste persoane sunt in grija institutiilor de stat, nu prea vad cum am putea noi sa-i ajutam. Eventual sa sesizam organizatiile internationale. Eu am trimis deja e-mail la Amnesty International si la inca vreo 2, acum urmeaza sa decida ei daca se implica sau nu. Multumesc de comentariu.

      Delete
  4. Va rog dati mai multe info despre orfelinat, numele, adresa, persoana de contact,. Multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ziua! Din pacate singurele informatii sunt cele furnizate in documentarul "Romania Irecuperabila". Eventual se poate lua legatura cu redactia Antena 3 pentru a cere aceste detalii. Multumesc pentru comentariu!

      Delete
  5. Pt cei interesati sa ii ajute pe copilasii acestia cum o pot face,,poate dati numele orfelinatului, adresa, mai multe info, si pt cei care nu sunt in romania. Multumesc si Doamne ajuta,!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ziua! Dupa cum spuneam si mai sus, nu am detalii decat cele prezentate in video, insa voi incerca sa fac rost de ele si le voi posta in articol. Multumesc mult pentru comentariu!

      Delete
  6. E foarte dureroasa situatia lor dar mai dureros ar fi sa nu ii putem ajuta!!!, cred si sper ca sunt oameni sensibilizati de reportajul asta care vor sa ajute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doamna Socaciu, am primit raspuns de la doamna Carmen Avram si ne vor furniza in curand detalii suplimentare legate de acest documentar. Am inteles ca exista informatii care n-au intrat in reportaj plus ce s-a mai intamplat dupa. Astept si eu cu nerabdare aceste informatii dupa care le voi impartasi cu voi, cei care cititi blogul. Multumesc!

      Delete
  7. pana sa intervina organizatii internationale ar fi mai usor sa se intervina din Romania cred...,cred ca exista UNICEF si in Romania ?,sper sa se poata face ceva, astept sa dati informatii mai multe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu cum e in Romania cu aceste organizatii, insa eu am trimis un e-mail la Amnesty International care este cea mai mare organizatie pentru drepturile omului din lume, insa nu am primit nici un semn de la ei inca. Mai asteptam, sa vedem ce se intampla. Multumesc de comentariu!

      Delete
  8. cei care vor sa doneze mancare, hainute pt copii cum o pot face?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cat de curand (sper) vom afla toate aceste detalii de la realizatorii documentarului. Am inteles de la doamna Carmen Avram ca persoana care poate sa furnizeze aceste detalii lipseste momentan, dar ca ma vor contacta zilele urmatoare. Cum aflu ceva in plus, o sa postez aici. Multumesc de comentariu!

      Delete
  9. foarte trist sa vad cum sufera copii astia nevinovati de soarta lor care e oricum grea si e si mai rea din cauza unora pe care nu ii pot numi oameni, tarile civilizate isi au grija de orfanii lor, nu isi bat joc de ei, uite asa ne trece dorul de tara cund vedem asa ceva...., astept cu nerabdate inf despre orfelinat, ... cum s-ar putea infia copii de acolo de persoanele din afara tarii, am inteles ca nu e usor de loc sa infiezi un copil daca nu locuiesti in rom, mai bine ii tin acolo sa isi bata joc de ei in loc sa aiba o viata mai buna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate legile nu sunt facute pentru a ajuta pe cei in nevoie, ei fiind in capatul listei de prioritati ale politicienilor. Se pare ca totusi s-au intreprins masuri dupa acest documentar. Vedeti comentariul meu de mai jos. Multumesc de comentariu!

      Delete
  10. ati putea sa imi dati o adresa e e-mail?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doamna Socaciu, am o problema la e-mail, dar maine cel tarziu va trimit toate detaliile de care dispun. Multumesc!

      Delete
  11. romani din los angeles ar vrea sa ajute

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumim din suflet! Cum aflu detalii voi reveni cu un post. Multumesc!

      Delete
  12. comunitatea romanilor din los angeles ar dori sa dea o mana de ajutor acestor copii, dorim mai multe inf despre orfelinat, se poate crea eventul un anunt umanitar. multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inca odata multumesc pentru comentariu. Voi posta detalii in continuarea articolului. Multumesc!

      Delete
  13. Si ce e si mai dureros este ca acum ceva timp am vazut o stire in care se arata care este norma de hrana a unui detinut vs norma de hrana a unui copil din orfelinat si am ramas inmarmurit.Un detinut are o norma de hrana de vreo 3 ori mai mare zilnic decat un copil de la o casa de copii.Deci practic,un nenorocit de pedofil sau criminal sau talhar sau violator traieste muuuult mai bine in inchisoare si mananca mult mai bine decat un copil abandonat.Pentru cine nu crede,sa caute pe internet treaba asta,eu am vazut la stiri.Socant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partea dureroasa e ca la ora actuala e plin pe canalele de socializare de mii si mii de campanii pentru Gigi Becali, care, sa recunoastem, este un infractor, insa nu am vazut NICI UNA, si nu gresesc, referitor la persoanele afectate si prezentate in acest documentar. Ce sa ne mai mire de alocatia pentru un infractor? Vorbim de o tara a indiferentei si tolerantei, in care memoria colectiva este exact ca a unui pestisor auriu care se invarte intr-un bol cu apa. Asta e cu adevarat trist. Maine veti avea deja o postare nou cu detaliile pe care le-am aflat despre locatiile din documentar. Multumesc pentru comentariu!

      Delete
  14. Salut,o spun din propria experienta,eu am trait un an dupa ce m-am nascut intr-un orfelinat din Bucuresti,cauza a fost ca mama a decedat dar am avut cel mai mare noroc cu matusa si unchiul meu care m-au adoptat.Am fost un caz ferici,crescut in spiritul cinstei,muncii si respectului.
    Copii care intr-adevar au suferit si au murit in acele orfelinate au pus o stampila neagra supra tarii noastre,toti strainii ne batjocoresc pentru asemenea isprava.Romania isi sapa singura groapa in care va cadea.V-om fi banuiti de acele imagini inca vre-o zece 5 generatii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Domnule Simion din pacate atat eu cat si multi altii credeam ca acele imagini au ramas de domeniul trecutului, ca a fost ceva ce s-a intamplat in perioada comunismului si ca lucrurile s-au schimbat de atunci. Mare mi-a fost si mie socul sa aflu ca ACUM aceste lucruri se intampla intr-o Romanie cu pretentii de tara civilizata si evoluata. E trist ca avem parte de asa ceva, dar e si mai dureros ca autoritatile nu fac nimic pentru cei aflati in aceasta situatie mizerabila.
      Multumesc mult pentru comentariu!

      Delete